Current Update:
ready to work....

Saturday, December 18, 2010

tingkah dan prilaku si dia yang amat menyintai kamu.

hai hai hai! assalammualaikum sume sume.. hee. ak kembali.. kali ni ak nak tulis entri panjang yang macam ak cakapkan. ak nak tulis panjang berjeleeeee biar juling mate korang sume cikit. hehe. tajuk pun korang tau kan yang entri kali ni agak jiwang jiwang cikit. hehe. benda ni ak dah ada lame dah. bertahun dah pun. ak terjumpa bila ak ponggah dan kemas di ubah suai di dekorate cikit bilik ak ni sume barang yang dah hilang dulu jumpe balik. hahak. nampak sangat ak jenis yang suke letak tempat lain cari tempat lain kan. kantoi! 

ok lah ak mulekan entri hari ni k. tidak sampai bile pun ak ta tulis asik membebel je. huhu. lagilah bertambah panjang gile korang nak bace kan. starting from now....1...2...3!


alasan
insan yang mencintai kamu tidak pernah mampu untuk memberi alasan kepada dia mencintai kamu. (paham-paham je la yekkk..ak salin dari orang je) yang dia tahu, dihati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya. hanya kamu yang memenuhi seluruh hatinya. walaupun kamu selalu memberi alasan baginya kamu yang terindah.


terima seadanya
insan yang mencintai kamu selalu menerima kamu seadanya, dihati dan matanya hanya kamu yang tercantik, terbaik, sempurna, walaupun mungkin kamu ketika itu merasa berat badan kamu sudah bertambah. walaupun kamu menganggap diri kamu hodoh, tidak pandai, dan seangkatan dengan perkara negatif yang kamu fikirkan di tetap menerima kamu. ingatlah di hatinya telah terpaut hanya pada kamu seorang.


ingin tahu
insan yang mencintai kamu selalu ingin mengetahui tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari. dia terlalu ingin tahu semua kegiatan kamu. jika dia bertanyakan tentang masa silam kamu ketahuilah yang dia hanya ingin tahu. kamu juga punya perasaan ingin tahu kan. tambah tambah kamu nak tahu sangat apa yang di lakukan dia, kemana dia pergi, dengan siapa dia pergi. betol kan...


tersirat ayat SMS
insan yang menyintai kamu akan mengirimkan sms contohnya 'selamat pagi' atau 'gud moning', 'selamat malam' atau 'gud nite', 'jaga diri' atau 'take care' dan lain-lain ayat yang sering kamu dapat. walaupun kamu tidak membalas smanya kerana dengan sms itulah dia menyatakan rasa cintanya kepada kamu orang yang dia sayang dan cinta. meskipun dia tidak mengungkapakn 'aku cinta padamu' atau 'i love u' tapi sebenarnya cinta dan sayang itu disembunyikan di sebalik ayat-ayat yang dikirimkan. ya! selalunya pasangan ada ungkap 'cinta awak', 'sayang awak' percayalah ungkapan itu benar tulus dari hatinya.


terdiam seketika
(bape banyak ayat insan yang mencintai kamu. tuka lah) seseorang yang cintakan kamu akan terdiam ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. sebenarnya saat itu dia merasa gugp kerana kamu telah menggegarkan dunianya. selain itu, dia ingin mendengar suara buah hatinya yang dah lama ta jumpe. suara juga bolah jadi pengubat rindu buat dirinya.


kenangan di ingati
(ta sedap pulak ayat bile tuka kan) insan yang menyintai kamu akan selalu meningati setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, malah mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah lupakan. baginya, saat-saat itu terlalu berharga tatkala mengenang kembali masa-masa indah itu. mata sidia pasti akan brkaca tatkala ingat kembali peristiwa itu. walaupun si dia terlupa kenangan itu kamu ingatkan kembali peristiwa-periatiwa yang gembira buat kamu itu. percayalah cara ini akan mengekalkan hubungan kamu kerana dalam hatinya bersinar kembali seperti baru saja berpancaran.


ungkapan dari bibir
insan yang menyintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan. dia menyematkan kata-kata nun jauh nun dihatinye. seberapa banyak kata-kata penuh harapan yang kamu katakan kepadanya dan akhirnya kamu yang musnahkan, dan kamu telah lupa mengenainya, tapi tak kepada dirinya. kebanyakkan couple selalu berkata-kata setakat manis di bibir je. tapi dalam hati tiada pun. ingat yek perkataan diungkapkan sekarang kepadanya adalah senjata bila perperang nanti.


lagu kita
(bukan lagu aizat yek) insan yang mencintai kamu akan balajar manggemari lagu-lagu kegemaran kamu. si dia juga mungkin meminjam CD atau mp4 milik kamu kerana dia ingin tahu kegemaran kamu. padanya, kesukaan kamu adalah kesukaannya meskipun pada mulanya si dia sukar untuk menerima tapi si dia tetap mencuba sampai berjaya. segala kesukaan kamu akan di sukainya juga suatu hari nanti.


menanyakan khabar
kalau kali terakhir kalian bertemu, kamu mungkin sedang selsema atau batuk selepas itu dia akan sentiasa mengirimkan sms atau telefon untuk tanya kabar kamu. ini kerana dia terlalu bimbang dan mengambil berat tentang diri kamu. walaupun sedang kamu keluar bersama mungkin kamu tengan demam atau tidak sihat. dia pasti akan tanya 'ok ke', 'larat ke' itu tandanya di sangat ambil berat tntang kesihatan diri kamu. demi kamu apa saja dia sanggup lakukan.


memberi semangat
jika kamu mengatakan akan menghadapi peperiksaan  si dia akan menanyakan bila tarikhnyadan tiba harinya dia akan menghantar sms 'gud luck' untuk memberi semangat kepada kamu. bukan hanya peperiksaan pabila kamu ada perlawanan contohnye bola ke pidato ke dia sentiasa memberi kamu semangat sama ada ungkapan atau sokongan dari belakang.


istimewa buatmu
si dia akan memberikan barang miliknya yang mungkin bagi kamu 'alah ni je' sesuatu yang biasa, tapi bagi dia barang itu amat istimewa. semurah mana pun barang yang di berikan itulah hasil duit poketnye. terimalah barang itu nilai sesebuah barang tiada tndingan denga nilai kasih sayang dari si dia. bagi dia barang yang murah atau mahal sama saja janji pemberian itu iklas. jikalau kamu tak suka ambil saja barang itu dan simpan dengan elok jangan di buang. kalau buang kamu tidak menghargai dirinya.


teringat akan dikau
si dia yang cinta akan kamu sering melakukan perkara yang pelbagai seperti telefon kamu 100 kali dalam masa sehari.tidak pun dia akan mengejutkan kamu di tengah malam dengan ayat-ayat jiwang walaupun kamu tengah tidur bagi yang tidur ta ingat dunia. sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu. bukan setiap malam saja dia teringatkan kamu. tiap masa dan di mana jua si dia teringatkan kamu. buktinya...contohlah kalau dia pegi kemane-mane luar atau dalam nagara mesti dia akan membelikan kamu sumting yang special bagi dia. jika dia tiada duit dalam hati dia membuak ingin sangat mahu belikan kamu sumting tapi keadaan tidak mengizinkan.


bersamamu selalu
dia yang cintakan kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya bersama kamu. kalau kamu melihat handfonnya ternyata penuh nama kamu yang menghiasi inboxnya. dia masih menyimpan sms-sms dari kamu walaupun sma itu sudah berkurun. percaya atau tidak bila kamu keluar barsama penghujung hari itu dalam hati si dia tidak mahu balik kerumah, ikotkan hati mahu je bersama kamu twenty-four seven. tapi apakan daya bukan muhrim. haram duduk bersama.


kerinduan
jika satu saat kamu rindu kan dia dan jika di beri kesempatan dia akan menunggu kamu, kerana sebenarnya dia tidak pernah mencari orang lain. dia sentiasa menunggu kanu. (ta paham kan ayat ni. macam biasalah buat buat paham  yek).

suka duka bersama
kalau kamu sedih ataupun tengah gembira si dia juga turut merasainya. baginya kesedihan kamu adalah kesedihan dia juga, dan kegembiraan kamu kegembiraan dia juga. kamu nampak saja laki ini ta pernah nangis kononnya tapi kenyataan mereka selalu juga menangis. tidak secara terang-terangan mungkin dalam hatinya perit menahan tangisan. konsgi suka duka untuk kebaikan kamu juga, ia dapat bantu jaga hubungan kamu. jangan terlalu sorok perasaan kamu padah juga akhirnya, akan terbocor juga akhirnya.


mohon kemaafan
si dia yang sayangkan kamu kadang-kadang merindui kamu dan melakukan perkara yang boleh dibuat kamu pening kepala. ataupun, ketika kamu mengatakan tindakan dia itu menbuat kamu terganggu, dia akan cepat-cepat minta maaf dan tidak akan mengulangnya lagi. contohlah kalau satu masa dia atau kamu melakukan kesalahan yang kamu sedar itu salah atau kamu ta sedari kesalahan itu, perlulah meminta maaf supaya dapat mengelakkan salah faham, masam muka, dan pergaduhan.


perlindungan
jika si dia menyintai kamu dia akan menjaga kamu sepenuh hati nya. setiap detik dan masa si dia akan berusaha untuk melindungi kamu dengan apa care pun. jika kamu di kongkong jangan lah runsing atau fadeup, percayalah itu tanda dia melindungi kamu dari perkara yang tidak diingin nya berlaku pada buah hatinya. kenyataannya, si dia selalu menjaga hati kamu dari segala perkara.


menjauhi dan menghilang
dan jika kamu menjauhkan diri atau memberi reaksi menolak, dia akan menyedarinya dan akan menghilangkan diri dari kehidupan kamu. tapi dalam hatinya sungguh perit dan membunuh hatinya. dia sanggup melakukann apa saja demi kebahagiaan kamu walaupun dia terpaksa melakukan itu. dalam diam ta diam kamu mudah rasa kehilangan dia berbeda dirinya. dia pasti akan tatap si dia yang sama walaupun kamu sudah tiada hati padanya. dia akan perhati dan tolong kamu bila kesusahan.



sebab dan alasan
insan yang begitu menyintai kamu tak pernah paksa kamu berinya sebab dan alasan padahal dalam hati dia meronta ingin tahu. dia macam ni sebab tak mahu kamu terbeban dengan sikapnya. saat kamu pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu. kenyataan hatinya sungguh perit dan kecewa dengan tindakan kamu, tapi dia tetap pergi dengan teraksa kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta....



pernahkah ada insan yang melakukan perkara itu kepada kamu? jika ada, jangan sia-siakan insan itu...kerana kamu pasti menyesal jika melakukannya.

amik kau ha! bacelah korang. hehek jiwangkan jiwangkan... tapi betol kan apa artikel ni cakapkan. huhu. ingat lah pasangan-pasangan di luar sane yekkk... si sayang kamu sekalian  ada buat perkara macam atas tuuuuuu...kan...kan..kan... percaye la dia betol betol setia dan sayangkan kamu. hehe..

cik sayang saya...saya percaya awak .^_^.

selamat berjaya dan berkekalan

buibui...


thanks.bubye.tata.

1 comment:

Amanina Sofea said...

oitt..
npe die nangis??
hahah..
lembutnye hati..nmpk je macho..
nk gosip smbung kt blog aku eh..

Copyright reserved atiqah.hafizzie.ikami